조 디스 펜자 – 당신은 당신의 세계의 창조자입니다
마음을 통제하기 위해이 하나를 수행
조 디스 펜자 연설의 대본 :
습관은 반복을 통해 얻은 자동, 무의식적 사고, 행동 및 감정의 중복 세트입니다.
습관은 당신이 무언가를 여러 번했을 때 몸이 마음보다 더 잘하는 방법을 알게되는 것입니다.
사람들은 아침에 일어나서 문제에 대해 생각하기 시작합니다. 그 문제는 회로, 뇌의 기억입니다. 그 기억들 각각은 사람들과 연결되어 있습니다
특정 시간과 장소에 있는 것들과
뇌가 과거의 기록이라면, 그들이 하루를 시작하는 순간, 그들은 이미 과거에 있었던 일을 생각하고 있습니다.
그 기억들 각각에는 감정이 있습니다. 감정은 과거 경험의 최종 결과물입니다. 그래서 그들이 문제의 순간을 떠올리는 순간 그들은 갑자기 불행을 느끼고 슬퍼하며 고통을 느낍니다.
이제 당신이 어떻게 생각하고 느끼는지 느끼는 상태는 사람이 하루를 시작할 때의 전체 상태가 과거에 있도록합니다. 이것이 무엇을 의미합니까? 익숙한 과거는 조만간 예측 가능한 미래가 될 것입니다.
당신의 생각이 당신의 운명과 관련이 있다고 믿는다면,
감정을 정의하는 것만으로 자신의 감정이나 생각이 생각의 수단이 된 것보다 더 크게 생각할 수 없습니다.
과거에 생각하고 있으며 대부분 같은 삶을 계속해서 만들 것입니다.
(감정을 정의하는 것만으로는 안됨)
그래서 사람들은 휴대 전화를 들고 WhatsApp을 확인하고, 텍스트를 확인하고, 이메일을 확인하고, Facebook을 확인하고, 발 사진을 찍고, Facebook에 게시하고, 무언가를 트윗하고, 인스 타 그램을 작성하고, 그들은 뉴스를 확인하고 이제는 자신의 삶에서 알려진 모든 것과 실제로 연결되어 있다고 느낍니다.
그리고 그들은 일련의 일상적인 행동을 겪습니다.
그들은 같은 쪽의 침대에서 나와 화장실에 가서 커피를 마시고, 샤워를하고, 옷을 입고, 같은 방식으로 운전하고, 같은 일을하고, 같은 사람들이 같은 감정 버튼을 누르면 일상이되고 프로그램처럼됩니다.
이제 그들은 프로그램에 대한 자유 의지를 잃어 버렸고 보이지 않는 손이 없었습니다.
따라서 해당주기의 중복성을 변경할 때가되면 잠재 의식 프로그램이됩니다. 따라서 35 세가되었을 때 우리의 현재 상태의 95 %는 컴퓨터 프로그램처럼 작동하는 기억 된 행동, 정서적 반응, 무의식적 습관, 불완전한 태도, 신념 및 인식입니다.
따라서 사람은 자신의 의식 마음의 5 % 내에서 말할 수 있습니다. 나는 건강하고 싶다. 나는 행복하고 싶다. 나는 자유롭고 싶다. 그러나 몸은 완전히 다른 프로그램에 있습니다.
그렇다면 어떻게 변경을 시작합니까?
음, 잠재 의식과 잠재 의식을 분리하는 것은 분석적 사고이기 때문에 분석의 정신을 넘어서야합니다. 그리고 명상이 시작되는 곳입니다. 사람들이 뇌파를 바꾸는 방법을 연습하면서 속도를 늦출 수 있기 때문입니다. 그리고 그들이 제대로 할 때, 그들은 운영 체제로 들어가서 시작할 수 있습니다.
정말 중요한 변화들.
따라서 대부분의 사람들은 위기 나 외상이나 질병이나 진단을 기다렸다가 손실을 기다립니다. 그리고 내 메시지는 왜 기다려?
그리고 고통과 고통의 상태에서 변화를 배울 수 있습니다
또는 기쁨과 영감의 상태에서 변화를 배울 수 있습니다.
나는 지금 멋진 점은 사람들이 일어나고 있다는 것입니다.
Tom Bilyeu : 정말 흥미 롭습니다. 누군가에게 가장 깊은 훅과 그 힘이있는 것을 발견 한 곳은 ... 외상에 대해 이야기하고 사람들이 외상을 경험하는 방법에 대해 이야기했지만 기본적으로 연습합니다. 그러면 어떻게이 녹다운 효과가 발생합니까? 그렇다면 왜 사람들은 외상을 극복하기가 그렇게 어려운가?
당신의 인생에서 어떤 경험에 대한 정서적 반응이 강할수록 정서적 지수가 높을수록 원인에 더주의를 기울입니다.
뇌가 원인에 모든주의를 기울이는 순간 스냅 샷이 찍 힙니다. 이것을 기억이라고합니다. 그래서 장기 기억은 매우 감정적 인 경험에서 만들어집니다.
따라서 사람들은 그 경험의 회로 내에서 신경 학적으로 생각하고 감정의 경계 내에서 화학적으로 느끼게됩니다.
따라서 누군가 나 무언가에 감정적 인 반응을 보일 때 ... 대부분의 사람들은 감정적 인 반응을 통제 할 수 없다고 생각합니다.
감정적 인 반응을 허용하면 내화 시간이라고하며 몇 시간 또는 며칠 동안 지속되는 것이 기분이라고합니다. 누군가에게 말해봐, 무슨 일이야? 기분이 좋아. 왜 기분이 좋습니까? 5 일 전에 이런 일이 일어 났고 감정적 인 반응이 한 번있었습니다.
몇 주 또는 몇 달 동안 동일한 감정 반응이 계속 유지되는 것을 기질이라고합니다.
왜 그렇게 쓰라린가요? 모르겠어요, 물어 보자. 왜 그렇게 쓰라린거야? 왜 쓰라린거야? 9 개월 전에 이런 생각이 들었습니다.
그리고 수년 동안 같은 감정적 반응이 계속 유지된다면,이를 성격 특성이라고합니다.
따라서 감정 반응의 불응 기간을 단축하는 방법을 배우는 것은 실제로 작업이 시작되는 곳입니다.
그래서 사람들은 자신이하는 일을 할 때 스트레스 호르몬의 감정이 생존 감정이 당신이 다시 일어날 경우 준비를 원하기 때문에 일어난 일에주의를 기울이고 있기 때문에 그 사건을 계속 기억합니다.
대부분의 사람들은 자신의 삶의 70 %를 생존과 스트레스에서 생활하며, 과거 경험을 바탕으로 최악의 시나리오를 항상 예상하고 있으며 문자 그대로 양자 분야의 무한한 잠재력에서 벗어나고 있습니다. 최악의 결과를 다시 선택하고 감정적으로 두려움으로 결과를 수용하기 시작하고 몸을 공포 상태로 조절하고 있습니다.
신체가 당신없이 공황 발작을 일으킨다. 무의식적으로 프로그램되어 있기 때문에 예측조차 할 수 없다.
그럼 당신은 그 사람에게 왜 이렇게 말합니까?
그리고 그들은 15 ~ 20 년 전에 나에게 일어난이 사건 때문에 이런 식으로 말합니다. 생물학적 관점에서 의미하는 바는 그 사건 이후로 변화가 불가능하다는 것입니다.
따라서 경험의 감정은 몸과 뇌에 에너지를 불어 넣는 경향이 있습니다. 그래서 사람들은 감정의 서두에 중독됩니다
그들은 인생에서 문제와 조건을 사용하여 한계를 재확인하고 무언가를 느낄 수있게합니다.
이제 변화해야 할 시점에“왜 이러는거야?”라는 사람에게 말합니다. 이벤트를 기억할 때마다 두뇌와 신체에서 동일한 화학 물질을 생성합니다
이벤트가 발생하는 것처럼. 동일한 회로를 발사하고 배선하고 동일한 감정 신호를 신체에 보냅니다. 그 뒤에 어떤 관련이 있습니까? 당신의 몸은 무의식적 인 마음입니다 ... 그것은 감정을 일으키는 경험과 생각만으로 만드는 감정 사이의 차이를 알지 못하므로 몸은 믿습니다. past past 그것은 같은 과거 경험에서 하루 24 시간 살고 있습니다 , 연중 무휴, 주 7 일.
그 감정이 특정 생각에 영향을 미치고 그 생각이 동일한 감정을 만들어 내고 동일한 감정이 동일한 생각에 영향을 줄 때, 이제 전체 사람의 상태는 과거에 있으므로 변화에 대한 가장 어려운 부분은 만들어지지 않습니다. 전날과 같은 선택을했습니다.
다른 선택을하기로 결정한 순간 : 불편한 느낌이 들기 때문에 준비하십시오.
더 큰 것은 우리가 그 회로를 계속 발사하고 배선하는 것입니다. 더 강하게 연결되어 생각을 가지고 프로그램을 실행합니다. 하지만 생각이 뒤 따르는 감정입니다. 두려운 생각이 있다면 불안감을 느낄 것입니다. 당신이 불안을 느끼는 순간, 뇌는 당신의 몸과 함께 체크인하고 있습니다. 그래서 당신은 당신이 느끼는 것과 같은 상응하는 생각들을 생각하기 시작합니다. 그주기의 중복성은 몸이 마음이되게하는데, 이제 변화 할 때가되면, 사람은 변화의 강으로 들어서고 갑자기 같은 방식으로 느끼지 않는 다른 선택을합니다.
몸은 이렇게 말합니다. 35 년 동안이 일을 해왔다고해서 고통받는 느낌을 멈추고 죄책감을 느끼지 않고 수치심을 멈추는 것입니까? 불평하거나 비난하거나 변명하거나 미안하다고 생각하지 않습니까? 몸은 미지에있다. 그래서 몸은 친숙한 지역으로 돌아가고 싶다고 말합니다. 몸은 마음에 영향을 미치기 시작합니다. 내일부터 시작하십시오. 당신은 당신의 어머니와 너무 많습니다. 절대 변하지 않을 것입니다. 이것은 당신을 위해 작동하지 않을 것입니다. 기분이 좋지 않습니다. 그래서 당신은 같은 생각이 같은 선택을하게되고, 동일한 행동을 만들어 같은 경험을 만들어 같은 감정을 만들어내는 것처럼 그 생각에 반응합니다.
Tom Bilyeu : 나는 그 개념에 대해 이야기하고 싶습니다… 조금 더 자세하게 설명하십시오 ... 몸이 의미하는 것은 무의식이나 무의식이됩니까? 정확히 무엇을 의미합니까?
그것들은 2 가지입니다.
당신의 몸은 당신의 무의식적 인 마음입니다.
어떤 의미에서, 앉아 있고 미래에 최악의 시나리오에 대해 생각하기 시작하면 마음에 떠오르고 그 사건의 감정을 느끼기 시작합니다. 당신의 세상에서 벌어지는 사건과 감정적 인 생각만으로 당신이 만들고있는 것.
그래서 대부분의 사람들은 지속적으로 감정 상태를 재확인하고 있습니다. 그 감정을 포기할 때가되면 나는 정말로하고 싶다고 말할 수 있지만 몸은 그런 식으로 조절되어 있기 때문에 마음보다 강하다. 그래서 종은 이제 갑자기 주인이되고 사람이되었습니다. 일단 알 수없는 단계에 들어가면 죄책감과 고통을 느끼게 될 것입니다. 적어도 그들은 그것을 예측할 수 있기 때문입니다.
미지의 존재는 불확실하기 때문에 대부분의 사람들에게 무서운 곳입니다.
사람들은 저에게 말합니다 미래는 예측할 수 없습니다. 나는 알 수 없습니다. 나는 항상 그들에게 말합니다. 미래를 예측하는 가장 좋은 방법은 미래를 만드는 것입니다. 알려진 것이 아니라 알려지지 않은 것.
뇌에서 어떤 생각을 해고하고 싶습니까? 어떤 행동을 원하십니까
하루 만에 시연할까요?
정신적으로 연습하고, 눈을 감고, 행동을 연습하는 행위…
톰 빌 류우 : 당신이 원하는 행동의 리허설?
예, 원하는 행동.
눈을 감고 정신적으로 연습을함으로써. 당신이 진정으로 존재한다면, 뇌는 당신이 이미징하는 것과 3D 세계에서 겪는 것과의 차이점을 알지 못합니다.
그런 다음 뇌에 신경 학적 하드웨어를 설치하여 이벤트가 이미 발생한 것처럼 보입니다. 이제 뇌는 더 이상 과거의 기록이 아니며 이제 미래에 대한지도입니다. 그리고 계속 그렇게하면 하드웨어가 소프트웨어 프로그램이되고 누가 알면 행복한 사람처럼 행동 할 수 있습니다.
그리고 가장 어려운 부분은 우리 몸을 감정적으로 가르치는 것입니다. 실제 경험보다 미래가 어떤 느낌일까요? 이것이 무엇을 의미합니까?
-성공할 때까지 기다릴 수 없습니다.
-부가 풍요로워 질 때까지 기다릴 수 없습니다.
-당신은 새로운 관계가 사랑을 느끼거나 치유가 전체를 느낄 때까지 기다릴 수 없습니다
그것이 현실의 원인, 결과의 오래된 모델이라는 것을 의미합니다. 우리 외부의 무언가가 우리 내부의 느낌을 변화시키기를 기다리는 것입니다. 우리가 내면에서 더 나아질 때 우리는 그 일을 일으킨 사람이나 그 무엇이든주의를 기울입니다. 그 의미는 뉴턴 세계에서 대부분의 사람들이 삶의 일부를 부족한 상태로 보내고 그곳에서 뭔가 변화하기를 기다리는 것입니다.
Tom Bilyeu : 뉴턴 세계는 무엇을 의미합니까?
뉴턴 세계는 모두 예측 가능합니다. 미래를 예측하는 것입니다. 그러나 현실의 양자 모델은 효과를 일으키는 것입니다.
풍부하고 합당하다고 느끼는 순간 부를 창출합니다. 힘을 실어주고 성공을 향한 시작을 느끼는 순간. 당신이 온전한 기분을 느끼기 시작하는 순간부터 치유가 시작됩니다. 그리고 당신이 자신을 사랑하고 모든 인생을 사랑할 때 당신은 평등을 만들 것입니다 ... 이제 당신은 효과를 일으키고 있습니다.
저는 이것이 세상의 희생자로서 사는 것의 차이점이라고 생각합니다. 저는이 사람이나 그런 일이나 경험 때문에 이런 식으로 생각하고 느끼게했습니다.
당신이 그 주변을 바꾸면, 당신은 세상의 창조자가되고 말을 시작합니다. 내 생각과 느낌이 내 인생의 결과를 바꾸고 있습니다. 그것은 완전히 다른 게임입니다. 우리가 현실의 창조자라는 것을 더 믿기 시작할 때.
Tom Bilyeu : 그래서 우리는 어떻게 갈까요 : 알겠습니다. 저는이 부정적인 감정을 가지고 있습니다. 그것은 내 인생을 통제하고 있습니다. 저는이주기에서 저를 얻었습니다. 나는이 감정에 대해 생각합니다. 더 쉽고 더 쉽게 할 수있게 되었으니 이제이 악순환에 빠져 있습니다… (의식이 없어요) 그리고 당신의 생각은 당신의 환경을 만들거나 당신의 환경은 내가 생각한 당신의 생각을 만들어냅니다 정말 흥미 롭습니다. 그럼 우리는 어떻게 힘을 실어주는 무언가에 대한이 시각화 과정을 기계적으로 시작하는 것과 같이 어떻게 시작합니까? 그것은 다른 상태에 있습니다. 그것은 내 미래의 자아입니다 ... 명상입니까? 그것은 어떻게 생겼습니까?
미래에 대한 비전으로 정의되지 않으면 과거의 오래된 추억이 남게되고 인생에서 예측할 수 있습니다.
그리고 아침에 일어나서 미래에 대한 비전에 의해 정의되지 않는다면, 같은 사람들을보고 같은 장소로 가면서 정확히 같은 일을 똑같이하면서, 그것은 아닙니다 더 이상 당신의 성격이 당신의 개인 현실을 창조하고 있습니다… 이제 당신의 개인적인 현실은 당신의 성격을 창조하는 데 영향을 미칩니다.
당신의 환경은 무의식적으로 생각하고 느끼는 방식을 실제로 통제하고 있습니다. 모든 사람, 모든 것, 모든 곳, 모든 경험이 뇌에 신경 네트워크를 가지고 있기 때문입니다. 당신이 가진 모든 경험
모든 사람과 함께 감정을 만들어냅니다.
그래서 어떤 사람들은 자신의 상사를 사용하여 중독을 판단하기 위해 재확인 할 것입니다. 적을 사용하여 중독을 증오로 재확인합니다. 그들은 친구를 사용하여
고통에 대한 중독을 재확인한다. 이제 그들은 무언가를 느끼기 위해 바깥 세상이 필요합니다.
그러므로 변화한다는 것은 환경보다 더 커야하고 세상의 조건보다 커야한다는 것입니다.
그렇다면 왜 명상이 도구입니까? 자, 앉아 봅시다. 눈을 감고 외부 환경과의 연결을 끊겠습니다. 따라서 더 적은 것을 보게되면 뇌로가는 자극이 줄어 듭니다.
부드러운 음악을 재생하거나 귀마개를 착용 한 경우 감각 정보가 뇌로 전달되지 않아 환경과의 연결이 끊어집니다. 몸을 앉히고 동물처럼 지내라고 말하면됩니다. 여기있어! 우리가 끝나면 당신에게 먹이를 줄 것입니다, 당신은 당신의 모든 문자를 할 수있는 이메일을 확인하고 점검 할 수 있습니다. 그러나 지금 당신은 거기 앉아서 나에게 순종 할 것입니다.
그러니 제대로하면, 아무것도 먹거나 냄새를 맡거나 경험하지 않은 음식을 맛보고 생각에 의해 정의되고 있다는 것에 동의해야합니다.
몸이 감정적 인 과거로 돌아가고 싶을 때, 당신은 당신의주의가 그 감정에 집중하고 당신의주의를 기울이는 곳에 있다는 것을 알게됩니다
당신이 당신의 에너지를 당신이 현재 순간에서 당신의 에너지를 과거에 넣었던 곳이고 당신이 그것을 인식하고 당신은 당신의 몸을 현재 순간에 다시 정착시킵니다. 당신은이 시간에 교통 체증을 겪고 있고 여기 앉아 있고 분노를 느끼는 데 익숙하고 일정을 벗어났습니다… 오오 11시이며 보통 이메일을 확인하고 모든 사람을 잘 판단합니다 ... 당신의 몸은 그것을 찾고 있습니다. 예측 가능한 화학 상태.
당신이 그 일을하고 있다는 것을 알게 될 때마다 당신의 몸은 그 감정을 갈망하고 현재의 순간으로 다시 내려 놓습니다. 당신은 더 이상 마음이 아니라고 몸에 말하고 있습니다. 당신이 마음이야 그리고 지금 당신의 의지는 프로그램보다 더 커지고 있습니다.
그리고 이것을 계속 반복하면 종마를 훈련하는 것과 같습니다.
그리고 몸이 더 이상 마음이 아니고, 마침내 항복 할 때 일어나는 에너지의 자유가 있습니다. 우리는 입자에서 파도로갑니다. 물질에서 에너지로.
그리고 우리는 친숙한 과거에 우리를 유지시켜주는 이러한 감정의 사슬에서 벗어날 수 있습니다. 그리고 여러분은이 수천 번을 보았습니다. 사실 우리는 실제로 뇌 스캔을 통해 실제로 그것을 예측할 수 있습니다.JOE DISPENZA – YOU ARE THE CREATOR OF YOUR WORLD
DO THIS ONE THING TO CONTROL YOUR MIND
Transcript of the Joe Dispenza speech:
A habit is a redundant set of automatic, unconscious thoughts, behavious and emotions that’s acquired through repetition.
A habit is when you’ve done something so many times that your body now knows how to do it better than your mind.
If you think about it, people wake up in the morning, they begin to think about their problems, those problems are circuits, memories in the brain. Each one of those memories are connected to people
and things at certain times and places and if the brain is a record of the past, the moment they start their day they’re already thinking in the past.
Each one of those memories has an emotion. Emotions are the end product of past experiences. So the moment they recall those moments of their problems they all of a sudden feel unhappy, they feel sad, they feel pain.
Now how you think and how you feel creates your state of being so the person’s entire state of being when they start the day is in the past. So what does that mean? The familiar past will sooner or later be the predictable future.
So, if you believe that your thoughts have something to do with your destiny,
And you can’t think greater then how you feel, or feelings have become the means of thinking by the very definition of emotions -
you’re thinking in the past and for the most part you’re going to keep creating the same life.
So then people grab their cell-phone, They check their WhatsApp, they check their text, they check their emails, they check Facebook, they take a picture of their feet, they post it on Facebook, they tweet something, they do instagram, they check the news and now they feel really connected to everything that’s known in their life.
And then they go through a series of routine behaviours.
They get out of the bed on the same side, they go to the toilet, they get a cup of coffee, they take a shower, they get dressed, they drive to work the same way, they do the same things, they see the same people, they push the same emotional buttons and that becomes the routine and it becomes like a program.
So now they lost their free will to a program and there’s no unseen hand doing it to them.
So when it comes time to change the redundancy of that cycle, becomes a subconscious program. So now 95% of who we are by the time we’re 35 years old, is a memorized set of behaviours, emotional reactions,unconscious habits, hardwired attitudes, beliefs and perceptions that function like a computer program.
So then a person can say within their 5% of their conscious mind. I want to be healthy. I want to be happy. I want to be free. But the body is on a whole different program.
So then how do you begin to make those changes?
Well, you have to get beyond the analytical mind because what separates the conscious mind from the subconscious mind is the analytical mind. And that’s where meditation comes in, because you can teach peoplethrough practice how to change their brainwaves, slow them down. And when they do that properly, they do enter the operating system
where they can begin to make
some really important changes.
So most people then wait for crisis or trauma or disease or diagnosis andthey wait for loss, some tragedy to make up mind to change. And my message is why wait?
And you can learn change in a state of pain and suffering
or you can learn change in a state of joy and inspiration.
I think right now the cool thing is that people are waking up.
Tom Bilyeu: It’s really interesting.Where I found the deepest hooks and how powerful this can be for somebody… is when you’ve talked about trauma and you’ve talked about how people experience a traumatic event, but they then basically rehearse it. And how that then has this knockdown effect. So what is that, why do people find it so hard to get past trauma?
The stronger the emotional reaction you have to some experience in your life the higher the emotional quotient, the more you pay attention to the cause.
The moment the brain puts all of its attention on the cause, it takes a snapshot. That’s called a memory. So long term memories are created from very highly emotional experiences.
So what happens then is that people think neurologically within the circuitry of that experience and they feel chemically within the boundaries of those emotions.
So when you have an emotional reaction to someone or something… most people think that they can’t control their emotional reaction.
It turns out if you allow that emotional reaction it’s called a refractory period to last for hours or days, that’s called a mood. Say to someone Hey, whats up? I’m in a mood. Why are you in a mood? Well I had this thing happened to me 5 days ago and I’m having one long emotional reaction.
If you keep that same emotional reaction going on for weeks or months, that’s called temperament.
Why is he so bitter? I don’t know, let’s ask him, Why is he so bitter? Why are you bitter? Well I had this think happen to me 9 months ago.
And if you keep that same emotional reaction going on for years on end, that’s called a personality trait.
So learning how to shorten your refractory period of emotional reactions is really where the work starts.
So then people when they have an event what they do is they keep recalling the event because the emotions of stress hormones survival emotions are saying pay attention to what happened because you want to be prepared if it happens again.
Turns out most people spend 70% of their life living in survival, and living in stress, so they’re always anticipating the worst case scenario based on a a past experience and they’re literally out of the infinite potentials in the quantum field they’re selecting the worst possible outcome and they’re beginning to emotionally embrace it with fear and they’re conditioning their body into a state of fear.
Do that enough times, the body has a panic attack without you, you can’t even predict it because it’s programmed subconsciously.
So then you say to the person Why are you this way?
And they’ll say I am this way because of this event that happened to me 15 or 20 years ago. And what that means from a biological standpoint is that they haven’t been able to change since that event.
So then the emotions from the experience tend to give the body and the brain a rush of energy. So people become addicted to the rush of those emotions
and they use the problems and conditions in their life to reaffirm their limitation so they can feel something.
So now when it comes time to change you say to the person “Why are you this way?”. Well every time they recall the event, they’re producing the same chemistry in their brain and body
as if the event is occurring. Firing and wiring the same circuits and sending the same emotional signal to the body. Whats the relevance behind that? Well your body is the unconscious mind… it doesn’t know the different between the experience that’s creating the emotion and the emotion that you’re creating by thought alone so the body is believing it’s living in the same past experience, 24 hours a day, 7 days a week, 365 days a year.
So when those emotions influence certain thoughts, and they do, and then those thoughts create the same emotions and the same emotions influence the same thoughts, now the entire person’s state of being is in the past so then the hardest part about change is not making the same choices you did the day before, period.
The moment you decide to make a different choice: Get ready because it’s going to feel uncomfortable.
The bigger thing is that we keep firing and wiring those circuits, they become more hardwired so you have a thought and then the program runs. But it’s the emotion that follows the thought, if you have a fearful thought you’re going to feel anxiety. The moment you feel anxiety, your brain is checking in with your body and saying Yeah you’re pretty anxious. So then you start thinking more corresponding thoughts equal to how you feel. The redundancy of that cycle conditions the body to become the mind so now, when it comes time to change, a person steps into that river of change and they make a different choice all of a sudden they don’t feel the same way.
So the body says: You’ve been doing this for 35 years, you’re just going to stop feeling suffering and stop feeling guilty and stop feeling shameful? You’re not going to complain or blame or make excuses or feel sorry for yourself? The body is in the unknown. So the body says I want to return back to the familiar territory. So the body starts influencing the mind and it says: Start tomorrow. You’re too much like your mother. You’ll never change. This is not going to work for you. This doesn’t feel right. And so you respond to that thought as if its true that same thought will lead to the same choice, create the same behaviour, which will create the same experience, which produces the same emotion.
Tom Bilyeu: I want to talk about that notion of… give me a little more detail… what do you mean by the body becomes the mind or the unconscious mind? What do you mean by that exactly?
Those are 2 different things.
Your body IS your unconscious mind.
In a sense, if you’re sitting down and you start thinking about some future worst case scenario that you’re conjuring up in your mind and you begin to feel the emotion of that event, your body doesn’t know the difference between the event that’s taking place in your world and what you’re creating by emotional thought alone.
So most people then, they’re constantly reaffirming their emotional states. When it comes the time to give up that emotion they can say I really want to do it but really the body is stronger than the mind because it’s been conditioned that way. So the servant now has become the master and the person all of a sudden, once they step into that unknown they’d rather feel guilt and suffering, because at least they can predict it.
Being in the unknown is a scary place for most people because the unknown is uncertain.
People say to me Well I can’t predict my future. I’m in the unknown. I always say to them: The best way to predict your future is to create it. Not from the known, but from the unknown.
What thoughts do you want to fire and wire in your brain? What behaviours do you want
to demonstrate in one day?
The act of rehearsing them mentally, closing your eyes, rehearsing the action…
Tom Bilyeu: The rehearsing of the action of what you want?
Yes, the action of what you want.
By closing your eyes and mentally rehearsing some action. If you’re truly present, the brain does not know the difference between what you’re imaging and what you’re experiencing in 3D world.
So then you begin to install the neurological hardware in your brain to look like the event has already occurred. Now, the brain is no longer a record of the past, now it’s a map to the future. And if you keep doing it that way, the hardware becomes a software program and who knows, you just might start acting like a happy person.
And I think the hardest part is to teach our body emotionally. What the future will feel like ahead of the actual experience. So what does that mean?
-You can’t wait for your success to feel empowered.
-You can’t wait for your wealth to feel abundant.
-You can’t wait for your new relationship to feel love, or your healing to feel whole
I mean that’s the old model of reality… of cause and effect… Waiting for something outside of us to change how we feel inside of us. When we feel better inside of us we pay attention to whoever or whatever caused it. What that means then is that from the Newtonian world that most people spend their whole life living in lack, waiting for something to change out there.
Tom Bilyeu: What do you mean the Newtonian world?
The Newtonian world is all about the predictable. It’s all about predicting the future. But the quantum model of reality is about causing the effect.
The moment you start feeling abundant and worthy you’re generating wealth. The moment you’re empowered and feel it you’re beginning to step towards the success. The moment you start feeling whole your healing begins… and when you love yourself and you love all of life you’ll create an equal… now you’re causing an effect.
I think that’s the difference between living as a victim in the world saying: I am this way because of this person or that thing or this experience, they made me think and feel this way.
When you switch that around, you become a creator of your world and you start saying: My thinking and my feeling is changing an outcome in my life and now… that’s a whole different game. When we start believing more that we’re creators of reality.
Tom Bilyeu: So how do we go from: OK I have this negative emotion, it’s controlling my life it’s got me in this cycle of… I think about this emotion, which triggers a chemical reaction, which trains my body to feel that way, which makes it easier and more likely I will do it again and and so now I’m in this vicious cycle… (And I’m unconscious) And you said does your thinking create your environment or does your environment create your thinking which I thought its really really interesting. So how do we then go from that, like mechanistically to begin this visualzation process of something that’s empowering… it’s me in a different state it’s my future self… is it meditation? What does that look like?
If you’re not being defined by a vision of the future then you’re left with the old memories of the past and you will be predictable in your life.
And if you wake up in the morning and you’re not be defined by a vision of the future, as you see the same people and you go to the same places and you do the exact same thing at the exact same time, it’s no longer that your personality is creating your personal reality… now your personal reality is affecting creating your personality.
Your environment is really controlling how you think and feel, unconsciously. Because every person, every thing, every place, every experience has a neurological network in your brain. Every experience that you have
with every person produces an emotion.
So some people will use their boss to reaffirm their addiction to judgement. They’ll use their enemy to reaffirm their addiction to hatred. They’ll use their friends to
reaffirm their addiction to suffering. So now they need the outer world to feel something.
So to change, then, is to be greater than your environment, to be greater than the conditions in your world… and the environment is that seductive
So then why is meditation a tool? Well, let’s sit down, let’s close our eyes let’s disconnect from your outer environment. So if you’re seeing less things, it’s less stimulation going to your brain.
If you’re playing soft music or if you have earplugs in, less sensory information is coming to your brain so you’re disconnecting from your environment. If you can sit your body down and tell it to stay like an animal. Stay right here! I’m going to feed you when we’re done, you can get up and check your emails you can do all your texts, but right now you’re going to sit there and obey me.
So then when you do that properly, you’re not eating anything or smelling anything or tasting anything you’re not up experiencing and feeling anything you will have to agree with me that you’re being defined by a thought.
So when the body wants to go back to its emotional past, you become aware that your attention is on that emotion and where you place your attention
is where you place your energy you’re syphoning your energy out of the present moment into the past and you become aware of that and you settle your body back down in the present moment cause it’s saying Well its 8:00 you normally get upset cause you’re in traffic around this time and here you are sitting and you’re used to feeling anger and you’re off schedule… Oh it’s 11:00 and you usually check your emails and judge everybody well… your body is looking for that predictable chemical state.
Every time you become aware that you’re doing that and your body is craving those emotions and you settle it back down into the present moment, you’re telling the body it’s no longer the mind. That you’re the mind. And now your will is getting greater than the program.
And if you keep dong this over and over again it’s like training a stallion, or a dog that’s just going to say: I’m gonna sit.
And the moment that happens, when the body is no longer the mind, when it finally surrenders, there’s a liberation of energy. We go from particle to wave. From matter to energy.
And we free ourselves from the chains of those emotions that keep us in the familiar past and you’ve seen this thousands of times, in fact we can actually predict it now on a brain scan.